Türkiye Bankalar Birliği’nin Kasım 2024 raporunda uzaktan müşteri edinimi süreçlerinin süratle yaygınlaştığı dikkatleri çekti. Raporda, uzaktan müşteri ediniminin toplam müşteri edinimi içindeki hissesinin süratle arttığı ve kullanıcıların dijital platformlara yöneldiği vurgulandı.
704 BİN KİŞİ UZAKTAN MÜRACAAT İLE BANKA MÜŞTERİSİ OLDU
2021 yılının Mayıs ayında hayatımıza giren ve bankaların uzaktan müracaat usulü ile kimlik tespiti yapmasına ve müşteri edinmesine imkan sağlayan yönetmelik sayesinde banka müşterisi olmak isteyen şahısların rastgele bir banka şubesine gitmesine gerek kalmıyor. Şahıslar seçtikleri bankanın taşınabilir uygulaması üzerinden müşteri temsilcisi ile görüşerek süreci tamamlayabiliyor.
Kullanıcıların dijital kanallara olan yatkınlığının arttığını gözlemlediğimiz bu süreçte, Kasım ayında toplamda 704.155 kişi uzaktan müracaat usulü ile banka müşterisi oldu. Ekim ayına nazaran uzaktan müşteri olanların sayısının %10 arttığı gözlemlendi. Bu eğilimi destekleyen HangiKredi, sunduğu kullanıcı dostu tahlillerle dalda fark yaratmaya devam etti. Her 4 şahıstan biri HangiKredi üzerinden uzaktan banka müşterisi oldu.
%0 FAİZLİ FIRSATLAR SÜRECİN EN DEĞERLİ PARÇASI
Yükselen kredi faizleri sebebiyle kullanıcıların, kredi kartlarına ve düşük meblağlardaki %0 faizli nakit fırsatlarına yönlendiği gözlemlendi. Bilhassa bankaların yeni müşteri olacak şahıslara özel sunduğu 75.000TL’ye varan faizsiz nakit fırsatları dijital kanallardan müracaat adetlerini artırdı.
DİJİTAL FİNANSAL TEKNOLOJİLER VE HANGİKREDİ’NİN YENİLİKÇİ YAKLAŞIMI
HangiKredi’nin başarısı, finansal teknolojilerin kredilerin dijitalleşmesine sağladığı katkıyla direkt irtibatlı. Kullanıcıların kredi karşılaştırma ve müracaat süreçlerini online olarak kolaylaştıran HangiKredi, 25’ten fazla bankanın 100’den fazla teklifini tek çatı altında sunuyor. Bu kapsamlı tahlil ise HangiKredi’nin hem kişisel hem de kurumsal kullanıcılara finansal açıdan avantajlar sunmasına katkı sağlıyor.
HangiKredi CEO’su Onur Oğuz, elde edilen bu muvaffakiyetle ilgili olarak şunları söyledi: “Kullanıcılarımıza sunduğumuz bedel odaklı hizmetlerin bir göstergesi olarak uzaktan müşteri ediniminde %25 üzere yüksek bir pazar hissesine ulaşarak bölümde önder pozisyonumuzu sürdürmeye devam ettik. Bu muvaffakiyet, kullanıcılarımızın finansal tahliller arayışında HangiKredi’ye duyduğu inancın bir sonucu. Bilhassa Black Friday alışveriş periyodunda kredi ve kredi kartı kullanımındaki artışlar, tüketicilerin bu tıp hizmetlere olan gereksinimini daha da net bir biçimde ortaya koyuyor. HangiKredi olarak bu gereksinimlere en süratli ve tesirli halde cevap vermeye devam edeceğiz.”
BLACK FRİDAY ALIŞVERİŞLERİNDE KREDİ KULLANIMI ARTIŞ GÖSTERDİ
Black Friday periyodunda, alışveriş kredileri ve kredi kartı kullanımları kıymetli ölçüde arttı. BDDK’nın 2024 bilgilerine nazaran, yılın birinci 10 ayında kredi hacmi yaklaşık 6 Trilyon 620 Milyar TL artış gösterdi. Bu büyümenin değerli bir kısmının online kredilerden geldiği belirtilirken, dijital platformlar kredi kullanımındaki artışı destekleyen temel araçlar ortasında yer aldı. (2) Bu periyotta, tüketicilerin finansal planlama ve kredi karşılaştırma platformlarına olan ilgisi de yükseldi. Bilhassa e-ticaret platformlarında yapılan kampanyalar ve indirimler, tüketicilerin bu devirde harcamalarını finanse etmek için kredi eserlerine yönelmesine neden oldu. Türkiye genelinde kredi hacimleri evvelki aylara kıyasla bu periyotta doruğa de ulaştı.
Black Friday devrinde kullanıcılar, bütçelerini gerçek formda yönetebilmek ve avantajlı seçenekleri değerlendirebilmek için finansal karşılaştırma platformlarını daha ağır biçimde kullandı. HangiKredi, tüketicilere avantajlı kredi ve kredi kartı seçeneklerini süratli formda sunarak, alışveriş tecrübelerinin daha verimli olmasını sağladı. Kullanıcıların finansal kararlarını kolaylaştırarak dijital bankacılık dünyasında yeni bir standart belirleyen HangiKredi, uzaktan müşteri ediniminde liderliği elinde bulunduran platform olarak sunduğu yenilikçi tahlillerle de finansal teknoloji bölümünün geleceğini şekillendirmeye devam ediyor.
HANGİKREDİ HAKKINDA
HangiKredi, 2006 yılından bu yana bankacılık eserleri karşılaştırma alanında Türkiye’nin önder platformu olarak hizmet vermektedir. Kullanıcılarına 25’ten fazla bankanın 100’ü aşkın teklifini itimatla karşılaştırma ve müracaat yapma imkânı sunan platform; kredi, kredi kartı ve mevduat eserleri üzere farklı finansal seçenekleri bir ortaya getirir. “Finansal Asistan” vizyonu ile hareket eden HangiKredi, ferdi kullanıcıların yanı sıra 2023 yılında hayata geçirdiği HangiKredi KOBİ markasıyla da işletmelere hitap etmektedir.