SGK eksik gün bildirimi nedir, nedenleri neler?

Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı 4A (SSK), 4B (BAĞ-KUR) ve 4C (emekli sandığı) çalışanlarının son vakitlerde en merak ettiği mevzulardan biri de SGK eksik gün bildirimi nedir? Birçok çalışanın bilgi almak için araştırdığı SGK eksik gün bildirimi ve SGK eksik gün nedenleri tam bir merak konusu olmuştur. SGK eksik gün bildirimi nedir? Birçok çalışanın merak ettiği SGK eksik gün nedenleri nelerdir? Öğrenmek istediğiniz tüm ayrıntıları haberimize bakarak elde edebilirsiniz…

SGK EKSİK GÜN BİLDİRİMİ NEDİR?

Öncelikle SGK eksik gün bildirimi nedir diye soracak olursak; patronun çalışanlarının 30 günden daha az çalışması sonucunda çalışılan eksik gün formu ve ekinin Toplumsal Güvenlik Kurumu’na bildirilmesi için verilen evraktır. SGK eksik gün bildirimi için verilen evrakta olması gerekenler;

Çalışan olarak işe kaç gün eksik geldiği

Eksik gün sayısında işe gelmemelerindeki nedenleri

Günlük prime temel çıkarlarıdır.

Ayrıca patronlar çalışan elamanlarının;

Prim günü

Hizmet bilgisi

Çalışma günü sayısı üzere bilgilerinin içinde bulunduğu aylık prim ve hizmet evrakını de Toplumsal Güvenlik Kurumu’na bildirmek zorundadırlar.

Aylık prim ve hizmet evrakının her ayın 30’una kadar elektronik ortamdan bildirilmesi gerekmektedir.

SGK EKSİK GÜN NEDENLERİ NELERDİR?

Bir öteki merak edilen bahis da SGK eksik gün nedenleridir. Bu nedenler;

İstirahat
Disiplin cezası
Gözaltına alınma
Tutukluluk
Kısmi istihdam
Puantaj kayıtları
Grev
Lokavt
Genel hayatı etkileyen olaylar
Doğal afet
Birden fazla (eksik gün sebebi birden fazla ise bu kodla bildirmeniz gerekir. Hem hastalıktan raporlu olması hem de kısmi istihdam olması üzere )
Diğer
Devamsızlık
Fesih tarihinde çalışmamış
Ev hizmetlerinde 30 günden az çalışma
Kısa çalışma ödeneği
Ücretsiz doğum izni
Ücretsiz yol izni
Diğer fiyatsız müsaadeler halinde sıralanabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir